שירותי מחשוב

1. הזדהות לשירותי מחשוב

לכל סטודנט, לאחר שביצע רישום לקורס אחד לפחות, יפתח חשבון לשירותי המחשוב השונים. מידע ודפי הסבר ניתן למצוא במרכז שירות ותמיכה לסטודנטים.

מערכת Single Sign On – באמצעות ה – SSO ניתן להיכנס למערכות הבאות :
  –  למידה מתוקשבת Moodle – קורסים מתוקשבים.
  –  שירותי הספרייה – מאמרים סרוקים לקורס (שמורים לקורס), ההשאלות וההזמנות שלי, מאגרי מידע.
  –  פורטל הסטודנטים – מערכת שעות, אישורים, ציונים ועוד.
  –  רשת אלחוטית Eduroam 
  –  חנות התוכנות 
     ועוד 
בכניסה למערכת יש להזין מס' ת.ז. (9 ספרות) וסיסמה (אותה ניתן לשנות).

מידע נוסף : מערכת SSO | שינוי סיסמת SSO

2. התחברות למאגרי המידע של הספרייה מהבית – מאגרי המידע של הספרייה חסומים לגישה מחוץ לקמפוס.
בכדי לגשת למאגרי המידע יש לבצע השלבים הבאים :
יש לגשת לאתר הבית של האוניברסיטה : http://www.haifa.ac.il  –> "ספרייה" –> "התחברות מהבית", יש ללחוץ על הקישור "גישה למאגרי המידע של הספרייה". במסך המתקבל יש להזין את פרטי ההזדהות במערכת ה- SSO.

3. רשתות ה – Wifi האלחוטיות – ברחבי הקמפוס ובאיזורים הציבוריים במעונות פרוסות הרשתות האלחוטיות
  –  רשת AirCarmel – רשת אינטרנט חופשית. לאחר ביצוע חיבור לרשת.
  –  רשת Eduroam –  באמצעות רשת זו ניתן להתחבר ללא הזדהות נוספת בכל אוניברסיטה בעולם המנויה על הרשת. רשת זו דורשת הגדרה ראשונית. מדריכים לביצוע ההגדרה נמצאים באתר:  http://eduroam.haifa.ac.il .
  פרטי ההזדהות הם:
  * שם המשתמש :     haifa.ac.il@<<ת.ז. 9 ספרות>>
  *  סיסמה : יש להזין את סיסמת מערכת ה – SSO (פורטל הסטודנטים)

–  רשת HuAirPort – באתרי האוניברסיטה בעיר התחתית יכולים הסטודנטים לגלוש באמצעות רשת זו.

מידע נוסף : התחברות לרשתות אלחוטיות בקמפוס.

4. דואר אלקטרוני
דוא"ל אישי –
עם הרישום לאוניברסיטה, נותן הסטודנט את הסכמתו לקבלת מידע מהאוניברסיטה לכתובת דוא"ל אותה סיפק. באחריות הסטודנט לדאוג לכך שתיבת הדוא"ל שלו תהיה תקינה לקבלת הודעות חדשות.
כל סטודנט רשאי לקבוע/לשנות את כתובת הדוא"ל האישית שלו אליה יישלחו כל הודעות האוניברסיטה. ניתן לעדכן את הכתובת ב: פורטל הסטודנטים –> "כניסה לפורטל" –> "עדכון כתובת".
חשבון Campus – 
עבור כל סטודנט שביצע מערכת שעות, נפתח חשבון מייל Campus בשרתי MicroSoft. פרטי החשבון משמשים לצורך קבלת הטבת Office 365.
את פרטי החשבון והסיסמה ניתן למצוא ב: פורטל הסטודנטים –> תחת "מידע" –> פרטי חשבון ודוא"ל.
מידע נוסף : דוא"ל אישי לקבלת הודעות מהאוניברסיטה | חשבון Campus לסטודנטים 

5. כיתות מחשבים, כיתות מחשב וירטואליות ובקתות :
את כל המידע ניתן למצוא : כיתות ובקתות מחשבים בקמפוס | כיתות המחשב הוירטואליות
כיתות מחשב
 
כיתות המחשבים משמשות להוראה, תרגול ולעבודה עצמית. הכיתות נמצאות רובן בקומת ה – 500 בבניין הראשי וכן ברחבי הבניינים בקמפוס ובעיר התחתית. 
בכיתות המחשבים האישיים אין צורך בפרטי הזדהות, אך יש להצטייד בתעודה מזהה, אותה יש להציג, לפי דרישה, בפני אחראי כיתות המחשב.
השימוש בכיתות המחשב מותנה בעמידה בכללי ההתנהגות בהתאם למצוין בקישור הבא.
בנוסף לרשותכם :
– עמדת סורק עם תוכנת OCR (ליגטורה)- העמדה נמצאת בבניין הראשי, קומת ה 500 בלובי ליד חדר 569.
– סטודנטים לתארים מתקדמים מוזמנים לעבוד בכיתה 575 (בניין ראשי קומת ה 500).

כיתות מחשב וירטואליות –
כיתות המחשב הוירטואליות (Virtual Computer Class) הוקמו כדי לאפשר לסטודנטים וסגל ההוראה של אוניברסיטת חיפה, סביבת עבודה נוחה בה ניתן ללמד ולתרגל מחוץ לקמפוס.

בקתות –
בקתות המחשבים הן פינות עבודה באיזורים ציבוריים ברחבי הקמפוס, העומדות לשירות הסטודנטים בשעות הפעילות של האוניברסיטה.במחשבי הבקתות מותקנות מירב התוכנות הקיימות בכיתות המחשבים.

פעילות כיתות המחשבים –
הכיתות פעילות בימים א' – ה' בין השעות 08:00 – 21:30 ובימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00 – 13:30.
שעות הפעילות יכולות להשתנות בהתאם ללוח שנת הלימודים בפעילות האוניברסיטה או על פי הנחיות מיוחדות.

6. תוכנות –
אגף מחשוב ומערכות מידע מספק תוכנות במחירים מוזלים לצרכי תרגול לימוד ומחקר, את התוכנות ניתן לרכוש בחנות המקוונת (לדוגמה- SPSS, AMOS ו- ENDNOTE).

מידע נוסף : חנות מקוונת לתוכנות ושירותי מחשוב .

הטבת Office 365 לסטודנטים של אוניבסיטת חיפה –
במסגרת הטבה של חברת Microsoft, כל סטודנט רשאי להוריד את חבילת ה- Office (בגרסת office 365). ההטבה כוללת:
  –  התקנת office על 5 מכשירים שונים.
  –  אחסון ענן של OneDrive for Business בנפח של 1TB.
  –  הפעלת Office 365 Online.
כדי להוריד את חבילת התוכנה יש להזדהות עם חשבון Campus שלכם.
שימו ♥: ההטבה ניתנת למימוש בתקופת הלימודים בלבד.
מידע נוסף : הטבת Office365.

7. אפליקציית הסטודנטים 
באפליקציה ניתן לקבל מידע אודות:
  –  מערכת השעות האישית.
  –  ביטולי שיעורים.
  –  בחינות וציונים.
  –  לוח שנה אקדמית.
  –  כניסה ל Moodle.
  –  הודעות חשובות.
  –  פנייה למרכז שירות ותמיכה בנושאי מחשוב.
  –  טרמפים, התמצאות בקמפוס.
ועוד…
להורדה חפשו "אוניברסיטת חיפה" בחנויות של Android ו – Apple.
מידע נוסף : האפליקציה הסלולארית של אוניברסיטת חיפה.

8. תמיכה לסטודנטים – למי פונים, איך ומתי:

– כל המידע אודות שירותי המחשוב הניתנים לסטודנטים ניתן למצוא ב- מרכז שירות ותמיכה לסטודנטים.
– שעות הפעילות המעודכנות ודרכי התקשרות (כגון- טופס פתיחת קריאה, צ'אט, ועוד) ניתן למצוא ב- תמיכה לסטודנטים.